Thursday, 20 December 2012

Pengalaman Mendewasakan

ASSALAMALAIKUM ;)

memang susah nak jage hati orang. tapi kadang2, hati kite sendiri tak terjage dek kerana terlalu risau apa pandangan orang terhadap kite. itulah, manusia namanya. seringkali alpa akan dirinya yang hanya bergelar hamba kepada yang Maha Esa. sebab itu, dalam hidup ini, kite di galakkan untuk bertegur sapa,.nasihat-menasihati,.saling ingat-mengingati. untuk ape? supaya suatu hari nanti, tatkala diri disoal di Padang Mahsyar ketika SPM (sijil padang mahsyar) nanti, kita tidak akan tuduh-menuduh semata-mata untuk menyelamatkan diri sendiri. semua ni pinjaman je belaka. hidup pun hanya buat sementara sahaja. janganlah kite lalai ditipu oleh mainan dunia yang penuh fana ini.

"Bukan semua yang indah itu mudah.
Tak semua yang resah itu gundah."

mendalam maksudnye,. 1st time saye bace ni, macam de javu jadi tibe2. perkare2 yang lepas, terimbau dalam sekelip mate. all of sudden, mate pun berkace. hurmm,.lawak pun ade. entahlah. nak menyesal dengan yang dah  terjadi pun tak baik kan..

LIFE MUST GO ON !
yea. saye berpegang pada kate2 tuu. pengalaman mendewasakan... daripada Farah Suhada yang manje pada dulu kala,.sangat suke menangis jika kehendaknye tidak dituruti. akhirnye kini, dy belajar menerima setiap kekurangan dan kelebihan pada setiap yang hadir dalam hidupnye. belajar memberi dan menerima *give & take*


*bukan gambar sebenar*


MENANGIS lagi?
yea, i am. kalau dah perempuan namenye. hati tu fragile lahh jugak.,Rapuh dan Mudah retak. orang cakap untuk membersihkan mate.,entahlah.orang cakap, bukan saye cakap. :x  menangis sebab ape ni? banyak sebab dy.. ma, abah, adik-beradik, kawan,..semuanye ade cerite yang tersendiri. orang lain rasenye dah busan kowt nak memujuk. tapi, time tuu lahh, saye boleh nampak. either they is Kawan or Lawan. lepas nangis tuu,paham2 jea lah. mmg kompem lahh tertidur. then, bangun2 jea. hamboihh mate ! CANTEK! dengan eye bag nye. bengkak pulak. tapi itu lah. realitinye.

sekarang ni, saye bersyukur dengan apa yang ade. Alhamdulillah! ku bersyukur atas nikmatMu, ya Allah. dengan ape yang terjadi sekarang, saye cube, Kekalkan yang Baik. Perbaiki yang Salah, Hindarkan yang diTegah. in shaa Allah. saye inginkan perubahan. to all beruang2 yang bace ny, doakan perubahan saye ea. daripada yang kurang baik kepada yang lebih baik.

MAAFKAN ATAS KEKURANGANKU,
MAAFKAN ATAS KETELANJURAN LIDAHKU,
MAAFKAN ATAS KESILAPAN LANGKAHKU,
MAAFKAN ATAS KETIDAKSOPANAN ADABKU,
MAAFKAN ATAS KECEMBURUAN HATIKU,
MAAFKAN ATAS KEPENTINGAN DIRIKU,
MAAFKAN ATAS KERINDUAN PADAMU.

ade salah dan silap saye, tegurlah dengan cara yang berhemah. in shaa Allah, dapat diperbaiki.  


:)  LA TAHZAN, INNALLAHA MA'ANA  :D

No comments: